Door Ernstjan van Doorn op 6 maart 2016

Politiek Cafe: De Rode Werf

Discriminatie werkt niet. In deze thema-maand maart, sluit De Rode Werf daar maandagavond perfect op aan. Met Tweede Kamerleden gaan we in debat met de voorzitter van MKB-Nederland Michael van Straalen.

We openen zoals vanouds met een prikkelende openingscolumn van Thomas von der Dunk, en gaan met Vera Bergkamp en Keklik Yucel in op de actuele LHBTI-motie van D66 over beschermd opvangen van bedreigde asielzoekers. Om met de voorzitter van MKB-Nederland, – Michael van Straalen, hierover verder te spreken. Hoe kun je statushouders een kans geven op de arbeidsmarkt? Om vervolgens samen met Tanja Jadnanansing en een aantal speciale jongeren met de heer van Straalen vrijuit te spreken over hoe je nu aanpakt dat “Matthijs eerder op sollicitatiegesprek mag komen dan Mohammed”? Hoe ga je om met deze uitsluitingsmechanismen op de arbeidsmarkt?  Kortom een wereld te winnen.
Met:
  • Michaël van Straalen, voorzitter MKB Nederland
  • Tanja Jadnanansing, Tweede Kamerlid PvdA, VMBO, MBO jongeren
  • Vera Bergkamp, Tweede Kamerlid D66, emancipatie, eerder voorzitter COC
  • Keklik Yucel, Tweede Kamerlid PvdA, emancipatie
  • Max van Weezel, Gespreksleider
  • Thomas von der Dunk, Columnist

Lees hier alle details over het programma en de sprekers.

En meld je hier aan via het Facebook-event.

Ernstjan van Doorn

Ik zie veel kansen om de communicatie in Amsterdam te verbeteren, nieuwsbrief, sociale media en op het web ons en onze activiteiten goed neer te kunnen zetten. Daarnaast zie ik ook veel mogelijkheden met het opzetten van nieuwe interactieve en leuke bijeenkomsten en te helpen met nieuwe ideeen en mensen op een fijne manier te

Meer over Ernstjan van Doorn