Politiek café Dakloosheid

16 februari 2024

Op woensdag 28 februari organiseren we het eerste politiek café van dit jaar met als thema dakloosheid.

Tijdens de avond wordt besproken hoe het ervoor staat met de dakloosheid in de Amsterdamse binnenstad. Is het de afgelopen jaren verbeterd of verslechterd? Wat zien opvanghuizen en wat kunnen wij als buurt en politiek doen om te helpen?

Tijdens de avond zijn er verschillende gastsprekers. Zoals Tim Wagelaar die zijn masterscriptie schreef over dakloosheid in Amsterdam en wat de politiek zou kunnen doen om de situatie te verbeteren. Daarnaast zal Janneke van Loo, Manager hulpverlening en inloophuizen bij de Regenbooggroep, ons meer vertellen over de huidige situatie van opvanghuizen. Vanuit de PvdA wordt de avond afgesloten door Fatihya Abdi, gemeenteraadslid Amsterdam.

Het politiek café wordt georganiseerd door PvdA stadsdeel Amsterdam Centrum, maar is toegankelijk voor iedereen! Je hoeft dus geen lid te zijn van de PvdA om deel te nemen. Aanmelden is niet nodig en wij zorgen voor de borrel na afloop. Wij hopen je graag te zien op woensdag 28 februari in het Marionetten theater.

Woensdag 28 februari

Amsterdamse Marionetten theater