verkiezingsprogramma ruim 70 pagina’s niet genoeg voor Centrum?

Door Wout Ros op 14 oktober 2021

Het verkiezingsprogramma ‘Strijden voor de ziel van de stad’ voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 is op 13 oktober 2021 vastgesteld: meer dan 70 pagina’s. In de ontwikkeling van het concept hebben bestuursleden van PvdA Amsterdam Centrum, Ronit van der Schaaf en Nelson Addo, meegelezen.
Het uiteindelijke concept is voor stadsdeel Centrum volgens het bestuur van onze afdeling te weinig specifiek. Daardoor is het voor de lezers in stadsdeel Centrum moeilijk herkenbaar. Het is ook niet voldoende concreet en soms te weinig ambitieus. Het gaat immers niet alleen over verkiezingen van de Gemeenteraad, maar ook om verkiezingen van de Stadsdeelcommissie.
Daarom heeft het bestuur in de week voor de besluitvormende ledenvergadering op 13 oktober twintig amendementen ingediend. Daarvan werd de helft afgewezen op die vergadering.
Er ligt best een mooi sociaaldemocratisch programma, moet het dan nog dikker?

Het moet volgens ons juist dunner, maar meer herkenbaar voor de aanpak van problemen in ons stadsdeel. Het bestuur zal dan ook, samen met de eind oktober vast te stellen kandidaten voor de Stadsdeelcommissie Amsterdam Centrum, het verkiezingsprogramma toesnijden op de specifieke situatie van Amsterdam Centrum.
Het resultaat van de grote enquête die we hebben gehouden onder onze leden in juni 2021, zal daarvoor onze leidraad zijn.

Wout Ros
secretaris PvdA Amsterdam Centrum

Wout Ros

Geboren in 1947 te Amsterdam. Was werkzaam als organisatieadviseur en communicatietrainer. Veel ervaring met aanpak van werkdruk en met vertegenwoordigend overleg. Studeerde Personeelswerk aan de Sociale Academie, Beleidsontwikkeling&Besluitvorming aan de VU en Media&Cultuur aan de UvA. Woont in de Plantagebuurt. Bij besturen gaat het volgens mij om goed luisteren naar je achterban, maar wel zelf